ارائه آسانسوری یا Elevator Pitch یک توصیف جالب 60 ثانیهای از اقدامات شما یا محصول فروشی شماست. هدف این است که مکالمه مجددی را به دست آورید و هدف این نیست که فرد مقابل درگفتوگو را متقاعد به استخدام یا خرید راه حل خود کنید. ما در اینجا، توضیح میدهیم که این ارائه باید چگونه باشد.
چگونه یک ارائه آسانسوری موثر به وجود آوریم؟
چه کسی هستید؟
قبل از پریدن درون ارائه آسانسوری خود، شما نیاز به معرفی خودتان به طرف مقابل دارید. جملهای در مورد خودتان بنویسید. این کار، به شما کمک میکند تا مکالمه را از مسیر درست خود، آغاز کنید. این کار را خیلی سریع و صریح انجام دهید.
چه مشکلی را حل میکنید؟
شناخت دقیقی از فعالیتهای خود داشته باشید. ماموریت و اهداف محصول یا خدماتتان چیست؟ هر چه بیشتر در مورد کسب وکار خود بدانید، این آگاهی ارائه شما را برای فرد مقابل راحتتر میکند.
چه راه حلی برای حل این مشکل دارید؟
راه حل و محصول نهایی شما چیست؟ چطور قرار است آن را در اختیار مشتریان قرار دهید؟ این بخش به اندازه پرداختن به مشکل مهم است.

توجه مخاطبان خود را به دست آورید
مخاطبان خود را با یک داستان جذاب در مورد یک مشتری یا بنیانگذاران شرکت، درگیر کنید. یا واقعیت شگفتانگیز یا آماری در مورد محصول ارائه دهید. یک نکته جلب توجه کننده، میتواند افراد را نسبت به گفتههای خود، درگیر نگه دارد.
ارائه خود را بخوانید و ویرایش کنید
ارائه خود را بخوانید و از طبیعی بودن آن اطمینان داشته باشید. اگر ارائه شما، بیش از حد رسمی باشد، سبب میشود خسته کننده و با لحن تند و تیز به نظر بیاید. به جای آن، میتوانید ارائه خود را محاورهای کنید. این کار، درگیری مخاطبان با آنرا حفظ میکند و به احتمال زیاد، مخاطبان مکالمه را ادامه خواهند داد.
منبع: کار و کسب